© Luis Castilla




© Emmi Hakala




© Nora Baylak




© Alfred Mauve

 

ROSER LÓPEZ ESPINOSA
Granollers, 1980


El treball coreogràfic de Roser López Espinosa es basa en una forta fisicalitat, amb una gran passió per la precisió, la delicadesa, elements acrobàtics i el detall. La complicitat
i el treball d'equip es donen la mà en un imaginari vital i ple de joc, de poètica refinada
i un toc d'humor.

Formada a la MTD / Escola Superior d'Arts d'Amsterdam i amb l'exentrenador olímpic Jaume Miró, ha treballat amb coreògrafs com Àngels Margarit, Cesc Gelabert, Pere Faura, Iago Pericot, Katie Duck, Marta Reig Torres i el cineasta Isaki Lacuesta, entre d'altres.

El seu treball com a creadora li ha valgut el reconeixement amb diversos premis
(The lizard's skin rep el Primer Premi de Solos de Masdanza al 2006, entre d'altres) i és regularment present a escenaris internacionals amb peces com Lowland,
Novembre o
Hand to hand.
Al 2017 crea la peça de gran format L'estol per a la Producció Nacional de Dansa. Coreògrafa invitada per companyies internacionals com Conny Jansen Danst (Holanda) i Skånes Dansteater (Suècia). Docent a centres de formació internacionals. Col·labora amb cies de circ com Circ Pànic i properament XY (França) a la tardor 2018.
És artista associada al centre de creació La Caldera a Barcelona. És artista resident al
Mercat de les Flors 2018-20.




>> + info

Roser López Espinosa és graduada en Dansa Contemporània per la MTD – Theaterschool / Escola Superior d'Arts d'Amsterdam (Holanda). Al 2005 rep la beca danceWEB del Festival ImpulsTanz de Viena i segueix entrenaments amb l'exentrenador olímpic de gimnàstica Jaume Miró.

Balla a Holanda amb la Magpie Music Dance Company de Katie Duck, Pere Faura i Marta Reig Torres amb la peça More Day More Night, que és seleccionada pel Nederlandse Dansdagen Festival com a una de les millors produccions del 2005 a Holanda.

A Barcelona manté una estreta col·laboració amb Àngels Margarit / Cia Mudances des del 2008, ballant les peces de grup Flexelf, Kolbebasar i Capricis, així com el solo de renom internacional Corol·la. Col·labora amb Cesc Gelabert i el cineasta Isaki Lacuesta, Iago Pericot, Bebeto Cidra i Las Malqueridas, entre d'altres.

Desenvolupa en paral·lel el seu propi treball de creació des del 2006, amb peces com
The lizard’s skin, Còncau i Miniatura,
que han rebut el reconeixement internacional amb el Primer Premi de Solos al Festival Masdanza, premis al Certamen de Burgos-NY i al Certamen de Madrid, han estat seleccionats per a la gira europea Aerowaves i s'han programat a festivals com Julidans Festival a Amsterdam, Tanec Praha a Praga, Aerowaves Spring Forwards a Ljubljana (Eslovènia), Terni Festival di Creazione Contemporanea (Itàlia), entre d'altres, així com a la Biblioteca de Alexandria (Egipte) i Yokohama (Japó).

Al 2012 estrena Before we fall i Stranger & Stranger (Festival Grec de Barcelona,
co-producció de La Caldera a Barcelona i Circuit-Est de Montréal (Canadà).

Al 2013 estrena Lowland
en co-producció amb el Mercat de les Flors, espectacle que en l'actualitat segueix de gira internacional: CDC Les Hivernales a Avignon (França), Aerowaves Spring Forwards Barcelona, Festival Temporada Alta a Girona, Korzo Theater de La Haia (Holanda), Interplay Festival a Torino (Itàlia), Festival Prisma de Panamà, FIDIC de Buenos Aires (Argentina), Festival Danzalborde a Valparaíso (Xile), Rencontres Essone Dance a Evry (França), etc. Lowland rep un gran èxit de la crítica i del públic al seu pas per CDC Les Hivernales a Avignon, amb 10 funcions d'aforament complet (2000 espectadors).

Al 2014 crea la peça Hand to hand per a la prestigiosa companyia holandesa Conny Janssen Danst (programa Danslokaal) en co-producció amb Dansateliers, que la selecciona para anar de gira a Holanda al 2015 i inicia la seva gira internacional al 2016.

Estrena Novembre al Moving Futures Festival de Rotterdam al 2015, en co-producció amb Dansateliers. Estrenada a Barcelona al Festival Sâlmon< del Mercat de les Flors, inicia la gira internacional per Europa i Llatino Amèrica.

Al 2016 crea The flock, peça de grup per a 18 ballarins a partir del treball físic de Lowland, per a la MTD2 / Escola Superior d'Arts d'Amsterdam. The flock és seleccionada per al 30è Festival Holandès d'Acrobàcia. Al 2016 crea també Solo per a Sala da Ballo per a RE-AL Dances al festival Teatro A Corte a Torino (Itàlia).

Al 2017 crea L'estol per a la Producció Nacional de Dansa amb estrena al Mercat de les Flors de Barcelona i gira de 19 funcions per tota Catalunya.

Al 2018 crea The entertainers per a la companyia Skånes Dansteater a Malmö (Suècia), amb propera estrena al Seoul Arts Center, en col·laboració amb la Companyia Nacional de Dansa Contemporània de Corea.

Roser López Espinosa és artista associada a La Caldera – Centre de creació de dansa i arts escèniques contemporànies de Barcelona. És artista resident al Mercat de les Flors de Barcelona per a les temporades 2018-2020.

Interessada en l'acrobàcia i les disciplines del circ, ofereix entrenaments i assessorament artístic per l'espectacle L'home que perdia els botons de la cia Circ Pànic (Premi Zirkòlica al Millor espectacle de circ de carrer 2012).

És professora al Conservatori Superior de Dansa de l'Institut del Teatre de Barcelona, professora convidada a la MTD Theaterschool / Escola Superior d'Arts d'Amsterdam, ArtEZ Dansacademie d'Arnhem (Països Baixos) i imparteix cursos a nivell internacional. Col·labora amb el projecte de graduació de SEAD a Salzburg (Àustria) amb la transmissió de The lizard's skin i Lowland (2012 i 2016). Al 2017 crea Desván per a la Univesidad Autónoma de Querétaro (Mèxic).

Al 2016 la revista Time Out Barcelona la considera una de les coreògrafes més internacionals de la nova generació de creadors de Barcelona.

El seu treball de creació ha format part de programacions internacionals de referència a Europa i Amèrica Llatina, aíxí com a Egipte, Canadà i Japó.

....................................................................................................................................................
VEURE WORKSHOPS
....................................................................................................................................................